Wednesday 30 October 2019

Viking in troli, Kontrast As, Norveška

"Učimo in izobražujemo se skozi celo naše življenje."

Sprva se želim zahvaliti programu ERASMUS+, VSGT Maribor ter predvsem organizatorju praktičnega izobraževanja Mitji Petelinu za priložnost sodelovanja na programu ter pridobitvi prvovrstnih izkušenj v tujini.

Že ob vpisu na VSGT Maribor sem si želel da bi lahko opravljal praktično izobraževanje v tujini. Kasneje, ko nam je profesor Mitja Petelin še podrobneje predstavil pravila ERASMUS+ programa, sem se odločil, da se bom prijavil na razpis ter upal na kakršen koli uspeh. Tistega dne, ko sem dobil potrdilo da sem del letošnje ERASMUS + zgodbe, še kar nekaj časa ne bom pozabil. HVALA! 


Torej, moja mobilnost se je odvijala v eni izmed skandinavskih držav, Norveški, natančneje v Restaurant Kontrast As v prestolnici Oslo. Na tem mestu bi se še enkrat rad zahvalil profesorju Mitju Petelinu in ERASMUS + za odobritev destinacije ter za vso pomoč, ki mi jo je nudil. 


Restavracija Kontrast, kjer sem opravljal praktično izobraževanje, ima kapacitete za okoli 30 do 35 gostov. Ko se sprehodimo skozi njo, je jasno izražen robusten industrijski slog. Lastnik ter Head Chef je Mikael Svensson. Njegova vizija v kuhinji je uporabljati izključno Norveške lokalne sestavine in sezonske produkte, ki prihajajo iz okoliških kmetij ali iz vrta restavracije. Večina jedi na meniju je inspirirana iz njegovega otroštva na Švedskem ter skandinavske kulture o življenju v stiku z naravo. 



Moj delavni dan je potekal tako, da smo v dopoldanskih urah pripravljali predpripravo za servis zvečer. Vsak dan ob 15:45 se je kuhinja ustavila ter se temeljito sčistila, odneslo se je smeti ter pripravilo postaje za servis. Ob 16:45 smo se kolektivno usedli za mizo ter imeli staff lunch (vsak dan ga je nekdo drug pripravljal, tudi jaz 2x juhu). Po kosilu je sledil briefing kjer smo pridobili potrebne informacije glede servisa ter si na koncu zaželeli uspešen večer. Tekom dneva in prav tako tekom servisa sem bil stacioniran na Cold section, kjer smo pripravljali predvsem hladne jedi ter sladice. Tekom moje mobilnosti se je moja pozicija izboljšala in sem tudi izkusil ostale pozicije v kuhinji ter večkrat tudi samostojno in z nasmeškom na obrazu odšel v jedilnico ter prezentiral določene jedi. 


Moram priznati, da je mesto Oslo precej drugačno od ostalih skandinavskih glavnih mest, saj lahko tukaj na vsakem koraku začutimo velik vpliv tehnološkega razvoja ter moderne arhitekture. Imel sem srečo, da sem živel slabe 2 uri iz Osla v majhen mestecu Mysen, ki je 20 minut oddaljen od Švedske meje. Tukaj sem lahko videl pravo norveško življenje ter prekrasno podeželje. Tekom moje ERASMUS + mobilnosti sem živel pri slovenski družini, ki že zelo dolgo živi na Norveškem. Zelo sem hvaležen, da smo imeli zelo dober medsebojni odnos in smo se zelo razumeli. V mojem prostem času smo veliko hodili na okrog, saj so mi želeli pokazati čim več v tem kratkem času. Proti koncu moje mobilnosti, ko sem imel malo več časa, sem se odpravil raziskat Oslo z električnem skirojem. Ogledal sem si njihovo znamenito opero, kraljevo palačo, muzej Vikingov ter kopico zelo lepih parkov in spomenikov. 


Menim, da sem s to izkušnjo pridobil veliko več samozavesti govorjenja v tujih jezikih, predvsem v angleščini, ki je bila, poleg norveščine, tudi glavni jezik v kuhinji. Sam vem, da sem pridobil zelo veliko znanja, osnovanega na spoštovanju narave ter pridobivanja surovin iz nje. Ekipa v kuhinji in strežbi me je zelo dobro sprejela in ob mojih zadnjih dneh so večkrat rekli, da me bodo pogrešali in da so zelo veseli in hvaležni, da sem bil del njihove ekipe.

Na koncu bi se še enkrat rad zahvalil ERASMUS+ programu, VSGT Maribor ter predvsem profesorju Mitju Petelinu, da so mi omogočili prvovrstno izkušnjo v tujini.


Miha Demšar, 2. letnik, študijski program Gostinstvo in turizem.

No comments:

Post a Comment